Abstract
Nye læreres møde med praksis er undersøgt empirisk dels gennem 3 fokusgruppeinterviews og dels gennem en landsdækkende survey. Hovedsigtet med undersøgelserne har været at afdække, hvordan de nyuddannede lærere oplevede det første år som lærer, hvilken vejledning og støtte de har modtaget både uformelt og formelt, og hvordan de vurderer dette. Oplægget gengiver hovedresultater fra undersøgelserne og perspektiverer til øvrige resultater og teorier.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 25 apr. 2017 |
Antal sider | 28 |
Status | Udgivet - 25 apr. 2017 |
Begivenhed | Kredsmøde for Herningegnens lærerkreds 25.04.17 - Herningegnens lærerkreds, Pontoppidansvej 4, 7400 Herning, Danmark Varighed: 25 apr. 2017 → 25 apr. 2017 |
Foredrag/oplæg
Foredrag/oplæg | Kredsmøde for Herningegnens lærerkreds 25.04.17 |
---|---|
Lokation | Herningegnens lærerkreds, Pontoppidansvej 4 |
Land/Område | Danmark |
By | 7400 Herning |
Periode | 25/04/17 → 25/04/17 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Surveys and Questionnaires
- mentoring
- newly qualified teachers
- teacher indiction programme