Hvordan møder praksis de nye lærere? Hovedtræk fra fokusgruppeinterviews og survey

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

    19 Downloads (Pure)

    Abstract

    Nye læreres møde med praksis er undersøgt empirisk dels gennem 3 fokusgruppeinterviews og dels gennem en landsdækkende survey. Hovedsigtet med undersøgelserne har været at afdække, hvordan de nyuddannede lærere oplevede det første år som lærer, hvilken vejledning og støtte de har modtaget både uformelt og formelt, og hvordan de vurderer dette. Oplægget gengiver hovedresultater fra undersøgelserne og perspektiverer til øvrige resultater og teorier.

    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato25 apr. 2017
    Antal sider28
    StatusUdgivet - 25 apr. 2017
    BegivenhedKredsmøde for Herningegnens lærerkreds 25.04.17 - Herningegnens lærerkreds, Pontoppidansvej 4, 7400 Herning, Danmark
    Varighed: 25 apr. 201725 apr. 2017

    Foredrag/oplæg

    Foredrag/oplægKredsmøde for Herningegnens lærerkreds 25.04.17
    LokationHerningegnens lærerkreds, Pontoppidansvej 4
    Land/OmrådeDanmark
    By7400 Herning
    Periode25/04/1725/04/17

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Surveys and Questionnaires
    • mentoring
    • newly qualified teachers
    • teacher indiction programme

    Citationsformater