Abstract
For gennemførelse af læreruddannelsen forventes det, at du i dit afsluttende projekt, professionsbachelorprojektet, kan anvende videnskabelige metoder i dine undersøgelser af skolens praksis. Det forventes også, at du kan skrive videnskabelig tekst i din formidling af dine undersøgelsers fund. Disse krav og forventninger skal ses i lyset af, at du som lærerstuderende gennem uddannelsen lærer at analysere lærerfaglige problemstillinger på et systematisk grundlag, der ideelt set gør dig i stand til at foreslå handlinger i kommuner, skoler og ikke mindst i klasselokalerne med stor betydning for andre menneskers liv.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Bachelorprojektet i læreruddannelsen : En håndbog |
Redaktører | Jesper Boding, Niels Mølgaard, Søren Pjengaard |
Antal sider | 20 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 28 maj 2019 |
Sider | 61-80 |
Kapitel | 5 |
ISBN (Trykt) | 978-87-412-7202-3 |
Status | Udgivet - 28 maj 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Formidlingskompetence
- analysekompetence
- bachelorprojektet i læreruddannelsen
- udviklingskompetence
- undersøgelseskompetence