Hvordan udvikler engelsklærere innovativ engelskundervisning

Lilian Rohde, Karen Lund

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    En innovativ faglig undervisning i engelsk er anderledes end den almindelige praksis i faget i dag. Dette kapitel præsenterer resultater fra et forskningsstudie om, hvorvidt lærerne ændrer deres tænkning om egen praksis, når de får præsenteret og skal gennemføre et innovativt forløb i engelsk, der forud for interventionen blev udviklet af konsulenter og forskere.
    OriginalsprogDansk
    TitelInnovativ undervisning med it i fagene : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
    RedaktørerJeppe Bundsgaard, Thomas Illum Hansen, Stefan Graf, Charlotte Krogh Skott, Marianne Georgsen
    Antal sider20
    ForlagAarhus Universitetsforlag
    Publikationsdato2018
    Sider113-133
    Kapitel6
    ISBN (Trykt)978-87-7184-152-7
    StatusUdgivet - 2018
    NavnDidaktiske studier
    Nummer4
    NavnForskning i tre demonstrationsforsøg
    Nummer2

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • undervisningsteknologi
    • læremidler
    • innovativ undervisning
    • Skoler, fag og institutioner
    • vejledning
    • didaktik
    • undervisningsdifferentiering

    Citationsformater