Abstract
Langt de fleste undersøgelser om fastholdelse og frafald giver
indblik i, hvorfor de studerende vælger læreruddannelsen,
hvorfor de dropper ud og hvad de er tilfredse med på
uddannelsen. Men hvorfor bliver de på uddannelsen?
Et underviserteam på UCSJ-læreruddannelsen har gennemført
en undersøgelse, som forsøger at besvare dette spørgsmål.
Resultaterne synes til en vis grad at bryde med hidtidige
opfattelser og har potentiale til at kvalificere det praktiske
arbejde med fastholdelse på den danske læreruddannelse.
indblik i, hvorfor de studerende vælger læreruddannelsen,
hvorfor de dropper ud og hvad de er tilfredse med på
uddannelsen. Men hvorfor bliver de på uddannelsen?
Et underviserteam på UCSJ-læreruddannelsen har gennemført
en undersøgelse, som forsøger at besvare dette spørgsmål.
Resultaterne synes til en vis grad at bryde med hidtidige
opfattelser og har potentiale til at kvalificere det praktiske
arbejde med fastholdelse på den danske læreruddannelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Pædagoger |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 20-30 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 2017 |
Emneord
- frafald
- fastholdelse