Hvorfor er det så svært at arbejde med undervisningsdifferentering

    Publikation: Working paper/preprintWorking paper

    2288 Downloads (Pure)

    Abstract

    Artiklens udgangspunkt er, at det er svært at undervisningsdifferentiere, fordi differentiering kræver en stor didaktisk viden og kunnen. Der er samfundsmæssige og uddannelsespolitiske argumenter for, at det er hensigtsmæssigt at arbejde med differentiering, selvom det synes så svært. I love og bekendtgørelse for erhvervsuddannelser stilles krav om, at der tages udgangspunkt i den enkelte elev. Artiklen redegør for, hvad undervisningsdifferentiering er, og hvorledes der ud fra Wolfgang Klafkis model kan arbejdes med mange aspekter af differentiering.
    OriginalsprogDansk
    StatusUdgivet - 2012

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Klafki
    • erhvervsuddannelser
    • undervisningsdifferentiering
    • Niveaudeling og differentiering

      Larsen, J. (Projektleder), Duch, H. (Projektdeltager), Mark, L. (Projektdeltager) & Møller, L. (Projektdeltager)

      21/01/1122/12/11

      Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

      Fil

    Citationsformater