Projekter pr. år
Abstract
Artiklens udgangspunkt er, at det er svært at undervisningsdifferentiere, fordi differentiering kræver en stor didaktisk viden og kunnen. Der er samfundsmæssige og uddannelsespolitiske argumenter for, at det er hensigtsmæssigt at arbejde med differentiering, selvom det synes så svært. I love og bekendtgørelse for erhvervsuddannelser stilles krav om, at der tages udgangspunkt i den enkelte elev. Artiklen redegør for, hvad undervisningsdifferentiering er, og hvorledes der ud fra Wolfgang Klafkis model kan arbejdes med mange aspekter af differentiering.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Status | Udgivet - 2012 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Klafki
- erhvervsuddannelser
- undervisningsdifferentiering
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Niveaudeling og differentiering
Larsen, J. (Projektleder), Duch, H. (Projektdeltager), Mark, L. (Projektdeltager) & Møller, L. (Projektdeltager)
21/01/11 → 22/12/11
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil