Abstract
Professionshøjskolernes UC-rektorkollegium besluttede i 2013 at indføre den såkaldte studieaktivitetsmodel. Artiklen undersøger i et beslutningsteoretisk perspektiv baggrunden for og intentionerne med modellen. Undersøgelsen viser, at UC-rektorkollegiets intentioner med modellen udvikler sig undervejs i beslutningsprocessen, og at modellen ses som et muligt svar på flere forskellige problemkomplekser, som UC-rektorkollegiets står overfor. Modellen får som konsekvens heraf en indbygget flertydig karakter, der åbner et fortolkningsrum i den praktiske implementering. På den baggrund rejser undersøgelsen en refleksion over betydningen af centralisering i uddannelsessektoren.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Paedagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 2017 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 52-63 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - apr. 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning