Hvorfor skal vi fremme børn og unges forståelse af digitale teknologier?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Denne korte artikel argumenterer for anvendelsen af en kritisk-konstruktiv tilgang til digitale teknologier i skoler og dagtilbud. Digitale teknologier bringer dilemmaer til undervisningen og dette skal anderkendes uden hurtig forskrækkelse eller overdreven optimisme. Artiklen belyser nogle af disse dilemmaer og peger i retning i fremtidig forskning om teknologiforståelse og kritisk-konstruktive tilgange til digital teknologi.
Bidragets oversatte titelWhy should we facilitate children and youth's understanding of digital technologies?
OriginalsprogDansk
TidsskriftIt, medier & Læring
Vol/bind45
Udgave nummer3
Sider (fra-til)12-13
Antal sider2
ISSN2445-6403
StatusUdgivet - 1 nov. 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skole
  • daginstituioner
  • digitale teknologier
  • digitalt indfødte
  • kritisk-konstruktive tilgange
  • teknologiforståelse
  • uddannelsesteknologi

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Hvorfor skal vi fremme børn og unges forståelse af digitale teknologier?'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater