Abstract
Denne korte artikel argumenterer for anvendelsen af en kritisk-konstruktiv tilgang til digitale teknologier i skoler og dagtilbud. Digitale teknologier bringer dilemmaer til undervisningen og dette skal anderkendes uden hurtig forskrækkelse eller overdreven optimisme. Artiklen belyser nogle af disse dilemmaer og peger i retning i fremtidig forskning om teknologiforståelse og kritisk-konstruktive tilgange til digital teknologi.
| Bidragets oversatte titel | Why should we facilitate children and youth's understanding of digital technologies? |
|---|---|
| Originalsprog | Dansk |
| Tidsskrift | It, medier & Læring |
| Vol/bind | 45 |
| Udgave nummer | 3 |
| Sider (fra-til) | 12-13 |
| Antal sider | 2 |
| ISSN | 2445-6403 |
| Status | Udgivet - 1 nov. 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Skole
- daginstituioner
- digitale teknologier
- digitalt indfødte
- kritisk-konstruktive tilgange
- teknologiforståelse
- uddannelsesteknologi