Hygiejne-innovations-forløb med studerende på 1. semester: Forløb som en del af fagområdet Forskningsmetodologi og Videnskabsteori

Marie Toftdahl Sørensen (Andet), Dorte Buxbom Villadsen (Andet), Chalotte Duane Meng Fagan (Andet), Marianne Reventlov Husted (Andet), Anita E. Thomsen (Andet)

Publikation: AndetFormidling

Abstract

Valg af materiale/medie/form:
Hvordan kombinere innovation med fagområder som forskningsmetodologi, mikrobiologi og hygiejne med 1. semesterstuderende på sygeplejerskeuddannelsen? I et undervisningsforløb på 2 uger, arbejdede studerende med innovations-spørgsmål. Dette mundede ud i en festlig dag, hvor diverse nye innovative løsningsforslag så dagens lys.

Valg af arbejdsform:
Undervisnings- og innovationsforløb

Begrundelse for valg af materiale/medie/form/arbejdsform:
De studerende arbejder med innovation i forhold til hygiejnemæssige udfordringer og præsenterer deres arbejde for privat virksomhed, som producerer produkter til sundhedsvæsenet.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2016
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Sygdom, sundhedsvidenskab og sygepleje
  • Erhvervsliv, handel og økonomi
  • Æstetik, design og medier

Citationsformater