Projekter pr. år
Abstract
Vi undersøker hvordan ulike funksjoner i eksisterende skriveteknologi på nordiske språk passer til de behov for støtte en person med dysleksi har i transkripsjons- og korrekturfasen i en tekstproduksjon. Fokus ligger på nøyaktig staving, skriveflyt og tilgjengelighet.
Originalsprog | Norsk |
---|---|
Publikationsdato | 2022 |
Status | Udgivet - 2022 |
Begivenhed | Skriv! Les! 2022: Nordisk forskerkonferanse om lesning, skrivning og literacy - Trondheim, Norge Varighed: 10 maj 2022 → 11 maj 2022 Konferencens nummer: 6 |
Konference
Konference | Skriv! Les! 2022 |
---|---|
Nummer | 6 |
Land/Område | Norge |
By | Trondheim |
Periode | 10/05/22 → 11/05/22 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- dysleksi
- læse-og skriveteknologi
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Textperformers
Svendsen, H. B. (Projektleder), Mossige, M. (Projektdeltager), Rønneberg, V. (Projektdeltager), Svensson, I. (Projektdeltager), Almgreen Bäck, G. (Projektdeltager), Gøttsche, N. B. (Projektdeltager), Dolmer, G. (Projektdeltager), Kirkeby, S. M. L. (Projektdeltager), Bønding, B. (Projektdeltager) & Stoklund, A. (Projektdeltager)
01/01/20 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Forskning
Aktiviteter
- 1 Konference
-
Skriv! Les! 2022
Svendsen, H. B. (Deltager)
10 maj 2022 → 11 maj 2022Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference