Identifikation af udsathed

Torben Næsby, Mogens Blæhr

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

I artiklen Identifikation af udsathed præsenteres indikatorer til identifikation af udsatte børn (Ploug 2007), som understøtter arbejdet med konkret at kunne identificere og tage hånd om børn, der er udsatte. Hvad sker der, når et barn marginaliseres og ekskluderes? Artiklen søger at dekonstruere ”mangeldiskursen” og peger frem mod, hvordan, hvornår og om hvad andre fagpersoner og forældre skal involveres.
OriginalsprogDansk
TitelUdsatte børn og sprogvurdering i dagtilbud
RedaktørerTorben Næsby
Antal sider24
Udgivelses stedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2009
Sider89 - 114
ISBN (Trykt)9788792031709
ISBN (Elektronisk)9788792031723
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • udsatte børn

Citationsformater

Næsby, T., & Blæhr, M. (2009). Identifikation af udsathed. I T. Næsby (red.), Udsatte børn og sprogvurdering i dagtilbud (s. 89 - 114). Dafolo.