Abstract
Idrætsundervisningen er under udvikling. Gennem en årrække har Fælles Mål sat fokus på, at eleverne både skal tilegne sig færdigheder og viden, og med indførelse af prøven i idræt til folkeskolens afgangsprøve steg fokus på teori yderligere. Eleverne skal derfor både samtale, reflektere og bevæge sig i idrætstimerne. I denne artikel diskuterer vi betydningen af teori og praksis i idrætsfaget med fokus på, hvorfor, hvad og hvordan kombinationen af bevægelse og eftertanke kan styrke elevernes dannelse fra indskoling til udskoling. Med konkrete eksempler åbner vi for, hvordan idrætslærere kan udvikle deres undervisningsmetoder i kroppens vigtigste fag.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MOV:E |
Udgave nummer | 10 |
Sider (fra-til) | 35-47 |
Antal sider | 13 |
ISSN | 2246-8137 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Børn og unge
- Idræt i skolen
- teoriintegration