Abstract
Med udgangspunkt i min ph.d.-afhandling, min nuværende forskning samt mit kendskab til andres forskning vil jeg i det følgende kort skitsere nogle af de udfordringer og muligheder, der er, for at skoleledere og lærere kan sikre høj kvalitet, en stærk professionel
kapital og et godt (sam-)arbejdsmiljø.
På baggrund af viden om læreres fokus og vilkår i deres arbejde argumenterer jeg for, at
en kvalificering af det flerfaglige samarbejde og en undersøgende skolekultur bliver
afgørende for, at læreres arbejdstid og (sam-)arbejde bidrager til kvalitet i undervisningen,
professionel kapital og et godt arbejds- og læringsmiljø.
kapital og et godt (sam-)arbejdsmiljø.
På baggrund af viden om læreres fokus og vilkår i deres arbejde argumenterer jeg for, at
en kvalificering af det flerfaglige samarbejde og en undersøgende skolekultur bliver
afgørende for, at læreres arbejdstid og (sam-)arbejde bidrager til kvalitet i undervisningen,
professionel kapital og et godt arbejds- og læringsmiljø.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Lærerkommissionens forskerpublikation |
Redaktører | Per B. Christensen |
Antal sider | 8 |
Publikationsdato | 2019 |
Sider | 97-105 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- arbejdstid
- lærere
- skoler