Ikke kun et spørgsmål om tid – men også om skolekultur og ledelse af flerfagligt samarbejde.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Med udgangspunkt i min ph.d.-afhandling, min nuværende forskning samt mit kendskab til andres forskning vil jeg i det følgende kort skitsere nogle af de udfordringer og muligheder, der er, for at skoleledere og lærere kan sikre høj kvalitet, en stærk professionel
kapital og et godt (sam-)arbejdsmiljø.
På baggrund af viden om læreres fokus og vilkår i deres arbejde argumenterer jeg for, at
en kvalificering af det flerfaglige samarbejde og en undersøgende skolekultur bliver
afgørende for, at læreres arbejdstid og (sam-)arbejde bidrager til kvalitet i undervisningen,
professionel kapital og et godt arbejds- og læringsmiljø.
OriginalsprogDansk
TitelLærerkommissionens forskerpublikation
RedaktørerPer B. Christensen
Antal sider8
Publikationsdato2019
Sider97-105
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • arbejdstid
  • lærere
  • skoler

Citationsformater