IKT understøttet læring i naturfag: et genrepædagogisk forløb i dansk og biologi med datalogging og multimedieproduktion

Birgitte Lund Nielsen, Randi Olesen, Jakob Juul-Naber, Anna Schøler-Haslund

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskning

Abstract

Lærerteamet omkring en 7. klasse fra Vorrevangskolen i Aarhus har i ramme af Demonstrationsskoleprojektet designet og afprøvet et tværfagligt genrepædagogisk forløb i dansk og biologi. Deltagende lærere fortalte på konferencen om tankerne bag samarbejdet, erfaringer fra afprøvning, og anvendelse af it i forløbet. Der er bl.a. brugt datalogging, google-drev, Explain everything og skoletubeproduktioner. Erfaringerne blev diskuteret fremadrettet ift. nyt tværfagligt forløb efterår 2014. Oplægget blev rammesat ift. fokus på praksisnær kompetenceudvikling og brugerdreven innovation i delprojektet "it fagdidaktik og læring i organisatorisk perspektiv", hvor det som udgangspunkt er de deltagende lærerne, der idé-udvikler, designer og afprøver.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2014
StatusUdgivet - 2014
BegivenhedKonference i demonstrationsskoleprojektet - Odense, Danmark
Varighed: 11 sep. 201411 sep. 2014

Konference

KonferenceKonference i demonstrationsskoleprojektet
LandDanmark
ByOdense
Periode11/09/1411/09/14

Emneord

  • naturfag

Citationsformater