Aktiviteter pr. år
Abstract
For at inddrage bevægelse i undervisningen skal lærere og pædagoger håndtere både almendidaktiske overvejelser som fx elevforudsætninger samt specifikke overvejelser om bevægelse som undervisningspraksis. Dette er en stor udfordring. Vi vil i denne artikel præsentere en Bevægelsesdidaktik, som er udviklet i et samarbejde mellem lærere, pædagoger og forskere gennem aktionsforskning. Bevægelsesdidaktikken giver et konkret bud på, hvordan bevægelse kan integreres i undervisningen med henblik på at fremme læring og trivsel. Bevægelsesdidaktikken omfatter seks teoretiske kategorier, der kan vejlede lærere og pædagoger, som planlægger og gennemfører bevægelse i undervisningen. Desuden introducerer vi praktiske eksempler samt aktivitetskort til anvendelse og inspiration i undervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MOV:E |
Udgave nummer | 11 |
Sider (fra-til) | 45–57 |
Antal sider | 13 |
ISSN | 2246-8137 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
Aktiviteter
- 1 Foredrag eller oplæg
-
Fremtidens skole med en aktiv, varieret, legende skoledag for alle
Madsen, K. L. (Oplægsholder), Høj, B. B. (Oplægsholder), Lund, O. (Oplægsholder) & Bølling, M. (Oplægsholder)
10 nov. 2022Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg