iMOOW! – et aktionsforskningsprojekt om motion og bevægelse i folkeskolen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Artiklen giver et indblik i aktionsforskningsprojektet iMOOW!, der arbejder
med at udvikle viden og praksis, der kan hjælpe lærere og pædagoger til at
integrere motion og bevægelse i folkeskolen. Her beskrives forskningsprocesserne, som sigter på at nuancere og transformere viden om motion og bevægelse i skolen til pædagogisk praksis, der spiller sammen med den virkelighed, der eksisterer i skolen. Projektet består af en aktionsforskningscyklus, hvor lærere, pædagoger og forskere i samspil udvikler, afprøver og reflekterer over bevægelse og motion i skolen. iMOOW! bidrager til forskningsfeltet med en buttom-up strategi, der tager udgangspunkt i lærernes
og pædagogernes daglige virke, og som både har fokus på de pædagogiske
medarbejderes udvikling af egen praksis samt teoridannelse i form af en
bevægelsesdidaktik.
OriginalsprogDansk
BogserieForum for Idraet
Vol/bind33
Sider (fra-til)117-132
Antal sider16
ISSN1904-2183
StatusUdgivet - 11 dec. 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater