Abstract
Oplæg Årskonference 2017, DIN, v. Programkoordinator, lektor, ph.d. Jens H. Lund
VIA, Forskningsprogrammet ’Evaluering, dokumentation og evidens’
Oplægget introducerer til forskningsprojektet ”Grundfagligheder i spil”, hvor der gennem flere år har været arbejdet med at udvikle implementeringsfaglighed på suborganisatorisk niveau i skolen og på individniveau.
Projektet har blandt andet udviklet en tænketeknologi, der tager sigte på at vidensbasere skolers implementeringsarbejde i et multifacetteret vidensperspektiv i opgaven med at implementere skolereformen fra 2014. Der arbejdes med tre videnstyper: Global evidens, lokal ’evidens’ samt lærerprofessionens teoretisk/filosofisk funderede grundfagligheder. Aktuelt gennemføres der følgeforskning på implementering af en IT-læringsplatform på skolerne i Aarhus Kommune. Her anvendes og videreudvikles tænketeknologien og der udvikles redskaber til identificering af kapacitetsopbygningsbehov på den enkelte skole.
VIA, Forskningsprogrammet ’Evaluering, dokumentation og evidens’
Oplægget introducerer til forskningsprojektet ”Grundfagligheder i spil”, hvor der gennem flere år har været arbejdet med at udvikle implementeringsfaglighed på suborganisatorisk niveau i skolen og på individniveau.
Projektet har blandt andet udviklet en tænketeknologi, der tager sigte på at vidensbasere skolers implementeringsarbejde i et multifacetteret vidensperspektiv i opgaven med at implementere skolereformen fra 2014. Der arbejdes med tre videnstyper: Global evidens, lokal ’evidens’ samt lærerprofessionens teoretisk/filosofisk funderede grundfagligheder. Aktuelt gennemføres der følgeforskning på implementering af en IT-læringsplatform på skolerne i Aarhus Kommune. Her anvendes og videreudvikles tænketeknologien og der udvikles redskaber til identificering af kapacitetsopbygningsbehov på den enkelte skole.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 18 maj 2017 |
Antal sider | 1 |
Status | Udgivet - 18 maj 2017 |
Begivenhed | Årskonference DIN, 2017 - Varighed: 18 maj 2017 → 18 maj 2017 |
Konference
Konference | Årskonference DIN, 2017 |
---|---|
Periode | 18/05/17 → 18/05/17 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- forudsætningsanalyser
- implementering
- implementeringsfaglighed
- implementeringskapcitet
- kapacitetsopbygning