Abstract
Artiklen handler om, hvordan vi på Pædagoguddannelsen forsøger at forbedre vore studerendes interkulturelle kompetencer gennem netværk og rollemodeller. Vi har etableret en tværkulturel erfa-gruppe og kurser for studerende, der vejleder peer-to-peer. Hovedproblemstillingen er flg. dilemma: Hvordan kan vi fremme kulturel mangfoldighed som en ressource uden samtidig at segregere og stigmatisere studerende med anden baggrund end dansk?
| Bidragets oversatte titel | På en måde er du som den sorte, grimme ælling |
|---|---|
| Originalsprog | Engelsk |
| Tidsskrift | European Journal of Social Education |
| Udgave nummer | No 12/13 |
| Sider (fra-til) | 117-124 |
| Antal sider | 266 |
| ISSN | 1810-4789 |
| Status | Udgivet - 2007 |
Emneord
- interkulturelle kompetencer
- livshistoriske interviews
- rollemodel
- tværkulturel erfa-gruppe
- uddannelsesguider