いじめをなくすための学校づくり デンマークの課題と実践

Bidragets oversatte titel: Inclusion – Group cultures and in- and exclusion processes

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Kapitlet bidrager til et overordnet blik på hvordan man i nordiske lande arbejder med den inkluderende skole. Det gøres dels ved at præsentere "dansk inklusionstænkning", men også med et specifikt fokus på in- og eksklusionsprocesser som de viser sig, når der er mobning i skolen.
Bidragets oversatte titelInclusion – Group cultures and in- and exclusion processes
OriginalsprogAndet
Titelインクルーシブな学校をつくる 新刊 北欧の研究と実践に学びながら
RedaktørerKanako Korenga, S Ishida, T Sanagi
Antal sider14
UdgivelsesstedKyoto
ForlagMinerva Shobo
Publikationsdato2021
Sider105-118
Kapitel8
ISBN (Trykt)9784623091027
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Børn og unge
  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater