Abstract
Artiklen søger at finde svar på, hvordan de unge STU- elever begår sig i et projektsamfund, som kalder på evnen til at kunne slå igennem på forskellige sociale arenaer, som kræver at de unge både skal kunne koble til-fra i forhold til andre, men også magte en til-fra kobling i forhold til sig selv. Alle unge, der står på kanten til voksenlivet, lever i en verden fyldt med overgange. Overgange kan forstås som passager, hvor mennesker bevæger sig fra noget kendt, ud i det ukendte. Eksempelvis fra barndom, over ungdom til voksenlivet. De unge som vores artikel knytter an til, har alle det tilfælles, at de er visiteret til et Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelses forløb (STU). I en verden hvor begreber, som flydende modernitet og individualisering er centrale (Baumann 2006), er vi nysgerrige efter at finde ud af, hvordan de unge STU elever håndterer disse nye vilkår.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for Socialpædagogik |
Vol/bind | 19 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 47-60 |
Antal sider | 14 |
ISSN | 1398-3717 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- udviklingshæmmede
- udsatte
- udsatte unge
- Læring, pædagogik og undervisning