Abstract
Denne artikel handler om forældres og elevers muligheder for at inddrage egne perspektiver, forhandle og udfordre lærernes beskrivelser og vurderinger under sko-le-hjem-samtalerne. I artiklen vises det, hvordan højtpræsterende elever og deres forældres modstand i langt højere grad genkendes og imødekommes, end dette er tilfældet for lavtpræsterende elever og deres forældre, hvis modstand eller forsøg på forhandlinger ofte negligeres. Dette sætter markant forskellige betingelser op for de hhv. højt- og lavtpræsterende elever og deres forældre i forhold til reelt at blive inddraget i skole-hjem-samarbejdet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Studier i læreruddannelse og profession |
Vol/bind | 5 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 31-51 |
Antal sider | 21 |
ISSN | 2445-8538 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Forældresamarbejde