Indledning

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Selvom der måske savnes pædagogisk forskning, der i højere grad tager pædagogikken selv som udgangspunkt, er vi nødt til at forholde os til det for tiden aktuelle evidensbegreb. Formålet med bogen "Evidens i pædagogens praksis", som teksten her er en indledning til, er at introducere til evidensbegrebet. Hvad ved vi om det, hvilken betydning har det, og hvordan kan vi i pædagogisk arbejde og i pædagoguddannelsen forholde os til det og arbejde med det?
OriginalsprogDansk
TitelEvidens i pædagogens praksis : en introduktion
RedaktørerTorben Næsby
Antal sider15
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdatojun. 2015
Sider5 - 20
ISBN (Trykt)978-87-7160-017-9
StatusUdgivet - jun. 2015

Emneord

  • evidens
  • dømmekraft
  • evidensdebatten
  • forksningsinformeret praksis
  • pædagoguddannelse
  • specialisering
  • viden

Citationsformater