Abstract
Selvom der måske savnes pædagogisk forskning, der i højere grad tager pædagogikken selv som udgangspunkt, er vi nødt til at forholde os til det for tiden aktuelle evidensbegreb. Formålet med bogen "Evidens i pædagogens praksis", som teksten her er en indledning til, er at introducere til evidensbegrebet. Hvad ved vi om det, hvilken betydning har det, og hvordan kan vi i pædagogisk arbejde og i pædagoguddannelsen forholde os til det og arbejde med det?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Evidens i pædagogens praksis : en introduktion |
Redaktører | Torben Næsby |
Antal sider | 15 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | jun. 2015 |
Sider | 5 - 20 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-017-9 |
Status | Udgivet - jun. 2015 |
Emneord
- evidens
- dømmekraft
- evidensdebatten
- forksningsinformeret praksis
- pædagoguddannelse
- specialisering
- viden