Indsamling af empiri

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    Artiklen indleder med at skelne mellem kvantitativ og kvalitativ forskning, herefter gives eksempler på kvantitativ og kvalitativ analyse af historieundervisningen i folkeskolen.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftNarratio : årbog for Foreningen af Historielærere ved Seminarierne
    Sider (fra-til)54 - 59
    Antal sider6
    ISSN0907-2985
    StatusUdgivet - 2008

    Emneord

    • Marianne Poulsen
    • Marianne Vega Poulsen
    • Ungdom og historie i Danmark
    • Vagn Oluf Nielsen
    • bacheloropgave
    • didaktikrapport
    • empiri
    • historieundervisning
    • interviews
    • kvalitativ
    • kvalitative
    • kvantitativ
    • kvantitative
    • undersøgelse
    • undersøgelser
    • historie
    • interview
    • forskning
    • metode

    Citationsformater