Abstract
Den teknologiske udvikling løber hurtigere end nogensinde før, og i industrien har man i nogen tid talt om industri 4.0, som et område med særligt
potentiale omgærdet med megen opmærksomhed. Vi ved historisk set, at
det der sker i industrien i større eller mindre omfang kommer til at påvirke
uddannelsessektoren. Vi har undersøgt, hvilke nuværende nyere teknologier, vi forestiller os, kan have eller allerede har indflydelse på, hvordan man
kunne designe uddannelser i fremtiden. Dette arbejde har ført til udviklingen
af designprincipper 4.0
potentiale omgærdet med megen opmærksomhed. Vi ved historisk set, at
det der sker i industrien i større eller mindre omfang kommer til at påvirke
uddannelsessektoren. Vi har undersøgt, hvilke nuværende nyere teknologier, vi forestiller os, kan have eller allerede har indflydelse på, hvordan man
kunne designe uddannelser i fremtiden. Dette arbejde har ført til udviklingen
af designprincipper 4.0
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 7 |
Tidsskrift | It, medier & Læring |
Vol/bind | 1/43 |
Udgave nummer | 1901-9793 |
Sider (fra-til) | 17-21 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 2445-6403 |
Status | Udgivet - 1 mar. 2019 |