Abstract
"Der var engang en faglig klynge…”. Her begynder fortællingen om dengang kollegaer på
tværs af uddannelsesinstitutioner og professioner, lyttede til hinandens beretninger om
anderledes og spændende måder at gribe undervisningen an på.
Med ønsket om at undersøge og belyse, hvad der mon kan gå tabt, hvis man som under-
viser ukritisk adopterer en didaktisk kultur baseret på effektivitetsdiskurser, videreformid-
ler vi igennem dette skriv en masse refleksioner om ineffektivitet kontra effektivitet.
Antologien henvender sig til kolleger og andet godtfolk, som ønsker at blive inspireret til
at slippe tøjlerne på mål og evaluering, for til gengæld at have fokus på relationen, fordybelsen og dialogen.
tværs af uddannelsesinstitutioner og professioner, lyttede til hinandens beretninger om
anderledes og spændende måder at gribe undervisningen an på.
Med ønsket om at undersøge og belyse, hvad der mon kan gå tabt, hvis man som under-
viser ukritisk adopterer en didaktisk kultur baseret på effektivitetsdiskurser, videreformid-
ler vi igennem dette skriv en masse refleksioner om ineffektivitet kontra effektivitet.
Antologien henvender sig til kolleger og andet godtfolk, som ønsker at blive inspireret til
at slippe tøjlerne på mål og evaluering, for til gengæld at have fokus på relationen, fordybelsen og dialogen.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Oxenvad - Didaktik & Medier |
---|---|
Antal sider | 62 |
ISBN (Trykt) | 978-87-94023-02-3 |
Status | Udgivet - 2023 |