Informationspraksis omkring den akademiske opgave

Maria Viftrup Schneider, Susanne Thrige

    Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomMasterForskning

    Abstract

    På baggrund af interview af otte studerende undersøges studiepraksis på Bachelor i Marketing og Management Communication på Handelshøjskolen i Århus og Professionsbacheloruddannelsen i Sygepleje i Århus, hvor studiepraksis forstås som de studerendes oplevelser af akademisk opgaveskrivning og informationssøgning. Med udgangspunkt i disse interviews analyseres de studerendes informationspraksis på de respektive uddannelser, herunder hvorledes individers motivation og adfærd påvirkes af rammevilkår og en vurdering af tilstrækkelig indsats.
    OriginalsprogDansk
    Udgiver
    StatusUdgivet - 23 mar. 2011

    Emneord

    • opgaveskrivning
    • informationspraksis
    • informationslandskab
    • studiepraksis
    • alignment
    • satisficing
    • vejlederrollen
    • social information
    • praksisfælleskab
    • læring
    • informationssøgning
    • informationskompetence

    Citationsformater

    Schneider, M. V., & Thrige, S. (2011). Informationspraksis omkring den akademiske opgave. Det Informationsvidenskabelige Akademi.