Projekter pr. år
Abstract
Børn med handicap og særlige behov har i følge både dansk lovgivning og nationale og internationale konventioner ret til undervisning og deltagelse i idræt og bevægelse i skolen i fællesskab med andre elever. Alligevel er der store udfordringer med at imødekomme dette. Artiklen præsenterer indledningsvis forståelser omkring inklusion i skolen og herunder undervisning og deltagelse i idræt. Det bliver efterfulgt af en præsentation af en række begreber vedrørende handicap, inklusion og undervisningsdifferentiering samt andre specialpædagogiske fokusområder i bestræbelserne på at få alle med i undervisning og deltagelse i læringsfællesskabet i idræt i skolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MOV:E |
Vol/bind | Særnummer |
Udgave nummer | september 2019 |
Sider (fra-til) | 8-17 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 2246-8137 |
Status | Udgivet - 12 sep. 2019 |
Emneord
- idræt
- Børn og unge
- handicappede
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Tilpasset idræt og bevægelse til børn med handicap
Bentholm, A. (Projektdeltager)
01/01/19 → 08/08/19
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation