Inkluderende Idrætsundervisning: hvordan motiveres alle elever til deltagelse?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

21 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen tager sit afsæt i et toårigt projekt på Professionshøjskolen Metropol med titlen: 'Inkluderende idrætsundervisning'. Målet med projektet har været at undersøge mulighederne for at skabe en idrætsundervisning, der tilgodeser alle eleverne. Der er tale om et interventionsstudie, hvor den inkluderende idrætsundervisning er afprøvet på elever i udskolingsklasser i København og omegn med henblik på at undersøge særlige motivationsskabende faktorer.

Empirien omhandler observationer, interviews og en større spørgeskemaundersøgelse. I artiklen vil fundene blive præsenteret, og der vises modeller for principper bag den motiverende og inkluderende idrætsundervisning. Afslutningsvis angives praksiseksempler på baggrund af projektets resultater.
OriginalsprogDansk
TidsskriftForum for Idraet
Vol/bind35
Udgave nummer1
Sider (fra-til)1-18
Antal sider18
ISSN2596-4143
DOI
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater