Abstract
Materialet er tænkt som et undervisningsmateriale til læreruddannelsen.
Det kan anvendes i alle de fag, som satser på at udvikle de
studerendes professionsrettede grundfaglighed. Herudover kan
det bruges som inspirationsmateriale til lærere i grundskolen.
Grundlaget for materialet er dels en undersøgelse fra Nordfyns
Kommune, hvor Lis Rahbek i samarbejde med Maya Frederiksen
har lavet interviews med drenge, forældre og lærere, samt dels
nyere forskning om drenges trivsel og læring. I undersøgelsen i
Nordfyns Kommune viste der sig en række temaer, som kunne
bearbejdes med henblik på at udvikle og få nye øjne på undervisningen
med drenge. Disse temaer og andre temaer fra nyere
forskning vil være byggestenene for en inkluderende praksis, og
vil danne grundlag for at udvikle undervisningen for drenge – og
piger.
Det kan anvendes i alle de fag, som satser på at udvikle de
studerendes professionsrettede grundfaglighed. Herudover kan
det bruges som inspirationsmateriale til lærere i grundskolen.
Grundlaget for materialet er dels en undersøgelse fra Nordfyns
Kommune, hvor Lis Rahbek i samarbejde med Maya Frederiksen
har lavet interviews med drenge, forældre og lærere, samt dels
nyere forskning om drenges trivsel og læring. I undersøgelsen i
Nordfyns Kommune viste der sig en række temaer, som kunne
bearbejdes med henblik på at udvikle og få nye øjne på undervisningen
med drenge. Disse temaer og andre temaer fra nyere
forskning vil være byggestenene for en inkluderende praksis, og
vil danne grundlag for at udvikle undervisningen for drenge – og
piger.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Nationalt Videnscenter om udsatte børn og unge |
---|---|
Antal sider | 74 |
Status | Udgivet - nov. 2013 |
Emneord
- læring