Inkluderende sprogpædagogik i daginstitutionen

Lena Basse

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

I artiklen forfølges et dobbeltblik på sprog og inklusion. Pædagogens inkluderende sprogarbejde handler for det første om en bevidst tilgang eller strategi, hvis udgangspunkt er en inkluderende sprogbrug og kommunikation, der inviterer barnet ind i fællesskabet. Men det handler også om bevidst at styrke specifikke sproglige kompetencer hos barnet, dvs tilrettelægge særlige tiltag og undertiden måske endda uden for fællesskabet.
OriginalsprogDansk
TitelDe mange veje mod inklusion : metoder og tilgange i pædagogers praksis
RedaktørerTom Ritchie
Antal sider19
ForlagBillesøe og Baltzer
Publikationsdato2014
Udgave1. udgave
ISBN (Trykt)978-87-7842-329-0
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • daginstitutioner

Citationsformater