Abstract
I denne artikel analyserer og diskuterer vi, hvordan professionsforskning om inklusion og udsathed kan bidrage til et mere nuancerende professionssprog om børns trivsel. Vi undersøger centrale forståelser inden for inklusion og udsathed samt deres betydning for professionssproget, dvs. for måden, de professionelle forstår og arbejder med børns trivsel på. Vi argumenterer for, at begge vidensfelter med fordel kan inddrage hinandens sprog og primære fokus, så det bliver muligt sammen med børn og forældre at samles om den fælles opgave, det er, at understøtte alle børns trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for professionsstudier |
Udgave nummer | 28 |
Sider (fra-til) | 36-44 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 2446-0273 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- inklusion
- udsatte børn
- professionsuddannelser