Inklusion, positioner og forståelser i skolens praksis

Janne Hedegaard Hansen, Charlotte Riis Jensen, Mette Molbæk, Maria Christina Secher Schmidt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Med udgangspunkt i forskningsprojektet Approaching Inclusion (2016-2020), der udforsker det flerfaglige samarbejde og dets betydning for udviklingen af den mere inkluderende skole, viser vi, hvilke positioner der træder frem i samarbejde mellem lærere og deres kolleger samt hvilke forståelser af inklusion, der knytter sig til disse positioner.
OriginalsprogDansk
TitelUndervisningskompetence : en grundbog til læreruddannelsen
RedaktørerKaren Bønløkke Braad, Betina Jakobsen
Antal sider15
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2020
Sider91-105
Kapitel5
ISBN (Trykt)9788759335178
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • inklusion
  • forståelser
  • samarbejde

Citationsformater