Projekter pr. år
Abstract
Med udgangspunkt i forskningsprojektet “Approaching Inclusion” (2016-
2020), der udforsker det flerfaglige samarbejde og dets betydning for udviklingen
af en mere inkluderende skole, vil vi i kapitlet vise, hvilke positioner
der træder frem i samarbejdet mellem lærere og deres kolleger. Samt hvilke
forståelser af inklusion, der knytter sig til disse positioner. Vi giver eksempler
på, hvordan disse positioner og forståelser får betydning for elevers mulighed
for deltagelse i skolens læringsmiljøer.
2020), der udforsker det flerfaglige samarbejde og dets betydning for udviklingen
af en mere inkluderende skole, vil vi i kapitlet vise, hvilke positioner
der træder frem i samarbejdet mellem lærere og deres kolleger. Samt hvilke
forståelser af inklusion, der knytter sig til disse positioner. Vi giver eksempler
på, hvordan disse positioner og forståelser får betydning for elevers mulighed
for deltagelse i skolens læringsmiljøer.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Undervisningskompetence : En grundbog til læreruddannelsen |
| Redaktører | Karen Bønløkke Braad, Betina Jakobsen, Karen Bønløkke Braad, Betina Jacobsen |
| Antal sider | 15 |
| Udgivelsessted | Frederiksberg |
| Forlag | Samfundslitteratur |
| Publikationsdato | 2020 |
| Sider | 91-106 |
| ISBN (Trykt) | 9788759335178 |
| ISBN (Elektronisk) | 9788759337042 |
| Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Læreruddannelse
- Samarbejde
- inklusion
- Børn og unge
- Inklusion
- Læring, pædagogik og undervisning
- Samarbejde
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Approaching Inclusion A
Schmidt, M. C. S. (Projektleder), Hansen, J. H. (Projektleder), Jensen, C. R. (Projektleder), Schmidt, M. C. S. (Projektleder), Molbæk, M. (Projektleder), Hansen, J. H. (Projektleder), Jensen, C. R. (Projektleder), Schmidt, M. C. S. (Projektleder) & Molbæk, M. (Projektleder)
01/01/16 → 31/12/19
Projekter: Projekt › Forskning
Fil