Abstract

Med udgangspunkt i forskningsprojektet “Approaching Inclusion” (2016-
2020), der udforsker det flerfaglige samarbejde og dets betydning for udviklingen
af en mere inkluderende skole, vil vi i kapitlet vise, hvilke positioner
der træder frem i samarbejdet mellem lærere og deres kolleger. Samt hvilke
forståelser af inklusion, der knytter sig til disse positioner. Vi giver eksempler
på, hvordan disse positioner og forståelser får betydning for elevers mulighed
for deltagelse i skolens læringsmiljøer.
OriginalsprogDansk
TitelUndervisningskompetence : En grundbog til læreruddannelsen
RedaktørerKaren Bønløkke Braad, Betina Jakobsen, Karen Bønløkke Braad, Betina Jacobsen
Antal sider15
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2020
Sider91-106
ISBN (Trykt)9788759335178
ISBN (Elektronisk)9788759337042
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Læreruddannelse
  • Samarbejde
  • inklusion
  • Børn og unge
  • Inklusion
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Samarbejde
  • Approaching Inclusion A

    Schmidt, M. C. S. (Projektleder), Hansen, J. H. (Projektleder), Jensen, C. R. (Projektleder), Schmidt, M. C. S. (Projektleder), Molbæk, M. (Projektleder), Hansen, J. H. (Projektleder), Jensen, C. R. (Projektleder), Schmidt, M. C. S. (Projektleder) & Molbæk, M. (Projektleder)

    01/01/1631/12/19

    Projekter: ProjektForskning

    Fil

Citationsformater