Inklusion som begreb og styringsredskab

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Kapitlet giver en indføring i, hvornår inklusion sættes på dagsordenen og antager forskellige betydninger. Det beskriver og dykker ned i inklusion som politisk betydning, som pædagogisk tiltag og praksis samt inklusion som en individuelt oplevet erfaring. der sluttes af med at runde sammenstødet mellem inklusion som vision og inklusion som praksis.
    OriginalsprogDansk
    TitelInklusionens Pædagogik : Hans Reitzels Forlag
    RedaktørerCarsten Pedersen
    Antal sider31
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Publikationsdato2009
    Sider41-72
    ISBN (Trykt)978-87-412-5275-9
    StatusUdgivet - 2009
    NavnSocialpædagogisk Bibliotek

    Emneord

    • social inklusion

    Citationsformater