Inklusion som udfordring i skolens hverdag: - et aktionsforskningsperspektiv

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    I dette kapitel er formålet at drøfte inklusion som praktisk virkelighed på en dansk folkeskole. artiklen beretter fra et aktionsforskningsprojekt, i hvilket formålet var i samarbejde med skolen medarbejdere at undersøge, hvilke muligheder og barriere der knytter sig til arbejdet med inklusion, og stille skarpt på, hvad der skulle arbejdes med, hvis medarbejderne selv kunne bestemme, hvordan dette arbejde skulle udføres.
    OriginalsprogDansk
    TitelInklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde
    RedaktørerVibe Larsen, Bjørn Hamre
    Antal sider15
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagFrydenlund Academic
    Publikationsdato2016
    Artikelnummer2
    ISBN (Trykt)978-87-7118-606-2
    StatusUdgivet - 2016

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Skoler, fag og institutioner

    Citationsformater