Inklusion som udfordring i skolens hverdag: - et aktionsforskningsperspektiv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

I dette kapitel er formålet at drøfte inklusion som praktisk virkelighed på en dansk folkeskole. artiklen beretter fra et aktionsforskningsprojekt, i hvilket formålet var i samarbejde med skolen medarbejdere at undersøge, hvilke muligheder og barriere der knytter sig til arbejdet med inklusion, og stille skarpt på, hvad der skulle arbejdes med, hvis medarbejderne selv kunne bestemme, hvordan dette arbejde skulle udføres.
OriginalsprogDansk
TitelInklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde
RedaktørerVibe Larsen, Bjørn Hamre
Antal sider15
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagFrydenlund Academic
Publikationsdato2016
Artikelnummer2
ISBN (Trykt)978-87-7118-606-2
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Inklusion i folkeskolen
  • inklusion
  • tværprofessionalitet i skolen
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Aktionsforskning
  • Deltagelsesorienteret forskningsmetode
  • Deltagelsesorienteret metode

Citationsformater