"Inklusionsarbejdet i et bevægelsesperspektiv"

    Publikation: AndetFormidling

    13 Downloads (Pure)

    Abstract

    ”Inklusionsarbejde – i et bevægelsesperspektiv” er et delprojekt under forskningssatsningen Tværprofessionelt samarbejde om inklusion og lige muligheder, som er forankret i forskningsprogrammet Diversitet og Social Innovation ved Professionshøjskolen UCC.

    Formålet med ’Bevægelse som pædagogisk redskab i inklusionsarbejdet’ er at bidrage til satsningens vidensproduktion om ”(…) at skabe inkluderende miljø, således at alle børn, unge og voksne (herunder udsatte grupper i udsatte positioner) kan deltage i udviklende og lærende aktiviteter” (Forskning og udvikling UCC 2013-2015. Politik og strategi). Her særligt med fokus på børn i 5-6 års alderen, men samtidigt med et mere generelt fokus på betydningen af bevægelse som pædagogisk redskab i skabelsen af inkluderende lærings – og legemiljøer.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato2015
    Antal sider4
    StatusUdgivet - 2015

    Citationsformater