Innovationsdiamantspillet

Jonas Sprogøe (Udvikler), Sune Nygaard (Udvikler), Lars Henrik Nielsen (Udvikler)

Publikation: Ikke-skriftlig produktionSpilFormidling

Abstract

Læringsspil, hvor deltagerne tilegner sig et innovativt mindset. Baseret på Lotte Darsøs innovationsdiamant-teori.

Valg af materiale/medie/form:
Brætspil med træbrikker, øvelser og læringsbrikker.

Valg af arbejdsform:
Læringsspil med fiktive, men realistiske innovative fokuspunkter, der fremmer dialog, kompetence og refleksion.

Begrundelse for valg af materiale/medie/form/arbejdsform:
Et spil giver en realistisk, men fiktiv mulighed for at arbejde med en given problemstilling. Det kommer "tæt på", men ikke så tæt på, at man kommer i løsningsmode.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2015
StatusUdgivet - 2015

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater