Projekter pr. år
Abstract
En fagligt stærkere folkeskole. Det var et af hovedformålene med demonstrationsskoleforsøgene 2013-2015, hvor forskere, skoler og lærere gik sammen om at udvikle undervisningsforløb, der skulle understøtte lærernes brug af it i undervisningen.
Forsøgene gav forskerne indblik i betingelserne for at integrere it i grundskolen, og skolerne fik praktiske erfaringer med didaktisk anvendelse af it. Resultaterne fra projektet er nu samlet i to bøger om demonstrationsskoleforsøgene.
I første bind, Skoleudvikling med IT, præsenterer forfatterne resultater fra kvantitative studier af elevopgaver og observationer af undervisning. Desuden får læseren indblik i det bagvedliggende interventions- og forskningsdesign samt i de organisatoriske og ledelsesmæssige udfordringer ved arbejdet med projekter i folkeskolen.
I andet bind, Innovativ undervisning med IT, sætter forfatterne fokus på undervisning med it i fagene og beskriver også, hvordan lærere kan bruge it til inklusionsindsatser og i tværfaglige projekter.
Forsøgene gav forskerne indblik i betingelserne for at integrere it i grundskolen, og skolerne fik praktiske erfaringer med didaktisk anvendelse af it. Resultaterne fra projektet er nu samlet i to bøger om demonstrationsskoleforsøgene.
I første bind, Skoleudvikling med IT, præsenterer forfatterne resultater fra kvantitative studier af elevopgaver og observationer af undervisning. Desuden får læseren indblik i det bagvedliggende interventions- og forskningsdesign samt i de organisatoriske og ledelsesmæssige udfordringer ved arbejdet med projekter i folkeskolen.
I andet bind, Innovativ undervisning med IT, sætter forfatterne fokus på undervisning med it i fagene og beskriver også, hvordan lærere kan bruge it til inklusionsindsatser og i tværfaglige projekter.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Aarhus |
---|---|
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
ISBN (Trykt) | 978 87 7184 152 7 |
Status | Udgivet - 20 aug. 2018 |
Navn | Didaktiske studier |
---|---|
Vol/bind | 4 |
Navn | Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg |
---|---|
Vol/bind | 2 |
Emneord
- skoleudvikling
- it
Projekter
- 1 Afsluttet
-
It-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv
Georgsen, M. (Projektleder), Daugbjerg, P. (Projektdeltager), Kjærgaard, H. W. (Projektdeltager), Lorentzen, R. F. (Projektdeltager), Nissen, A. (Projektdeltager), Nielsen, B. L. (Projektdeltager), Thomsen, P. N. (Projektdeltager), Skånstrøm, M. (Projektdeltager), Rasch-Christensen, A. (Projektdeltager), Brandt, H. (Projektdeltager) & Frydendahl, J. A. (Projektdeltager)
29/08/13 → 31/12/15
Projekter: Projekt › Forskning