Innovativ undervisning med IT. Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II

Jeppe Bundsgaard (Redaktør), Marianne Georgsen (Redaktør), Stefan Ting Graf (Redaktør), Thomas Illum Hansen (Redaktør), Charlotte Krog Skott (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingAntologiForskningpeer review

Abstract

En fagligt stærkere folkeskole. Det var et af hovedformålene med demonstrationsskoleforsøgene 2013-2015, hvor forskere, skoler og lærere gik sammen om at udvikle undervisningsforløb, der skulle understøtte lærernes brug af it i undervisningen.
Forsøgene gav forskerne indblik i betingelserne for at integrere it i grundskolen, og skolerne fik praktiske erfaringer med didaktisk anvendelse af it. Resultaterne fra projektet er nu samlet i to bøger om demonstrationsskoleforsøgene.
I første bind, Skoleudvikling med IT, præsenterer forfatterne resultater fra kvantitative studier af elevopgaver og observationer af undervisning. Desuden får læseren indblik i det bagvedliggende interventions- og forskningsdesign samt i de organisatoriske og ledelsesmæssige udfordringer ved arbejdet med projekter i folkeskolen.
I andet bind, Innovativ undervisning med IT, sætter forfatterne fokus på undervisning med it i fagene og beskriver også, hvordan lærere kan bruge it til inklusionsindsatser og i tværfaglige projekter.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitetsforlag
ISBN (Trykt)978 87 7184 152 7
StatusUdgivet - 20 aug. 2018
NavnDidaktiske studier
Vol/bind4
NavnForskning i tre demonstrationsskoleforsøg
Vol/bind2

Emneord

  • skoleudvikling
  • it

Citationsformater