Projekter pr. år
Abstract
Materialet præsenterer viden om og inspiration til, hvordan grundskoler kan tilrettelægge undervisningen praksisnær og anvendelsesorienteret i et dannelsesmæssigtperspektiv. Materialet består af
- Et videngrundlag for at arbejde med praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning
- Didaktiske principper, der kan støtte dig i arbejdet med at tilrettelægge praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning
- Eksempler der på forskellig vis kan illustrere, hvordan du kan arbejde med praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning
- Anbefalinger til hvordan den praksisnære og anvendelsesorienterede undervisning kan understøttes på ledelsesniveau.
- Et videngrundlag for at arbejde med praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning
- Didaktiske principper, der kan støtte dig i arbejdet med at tilrettelægge praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning
- Eksempler der på forskellig vis kan illustrere, hvordan du kan arbejde med praksisnær og anvendelsesorienteret undervisning
- Anbefalinger til hvordan den praksisnære og anvendelsesorienterede undervisning kan understøttes på ledelsesniveau.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | jan. 2020 |
| Udgivelsessted | København |
| Udgiver | Viden på Tværs |
| Status | Udgivet - jan. 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- anvendelsesorienteret
- dannelse
- praksisnær
- folkeskolen
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Styrket inddragelse af den praksisnære og anvendelsesorienterede dimension i folkeskolen
Skov, T. K. (Projektdeltager), Knudsen, C. H. (Projektdeltager), Davidsen, H. M. (Projektleder), Krause-Jensen, N. H. (Projektdeltager), Brandsen, M. (Projektdeltager) & Hansen, B. B. (Projektdeltager)
01/09/18 → 01/01/20
Projekter: Projekt › Forskning