Abstract

Formålet med materialet er at give inspiration til, hvordan du kan introducere teknologibaserede læsestrategier for et barn, som er eller skal i gang med at bruge læse- og skriveteknologi (LST). Opgaver og tekster kan selvfølgelig bruges direkte, men kan også bruges som en stilladsering til, at du selv kan lave opgaver, som træner barnets brug af LST-strategier med tekster, som barnet selv vælger. Samtidig er målet med materialet at give ideer til, hvordan arbejdet med LST-strategier kan integreres i de opgaver med tekster, som barnet alligevel skal udføre i skolen.

Materialet består af tre dele:
Inspirationsmateriale til arbejdet med teknologibaserede læsestrategier - vejledning
Tekstsamling til arbejdet med LST-strategier
Opgavesamling til arbejdet med LST-strategier
Materialet bygger blandt andet på Signe Elmstrøms strategikort, som du kan downloade her.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2022
UdgiverNationalt Videncenter for Læsning
StatusUdgivet - 2022

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater