Projekter pr. år
Abstract
Formålet med materialet er at give inspiration til, hvordan du kan introducere teknologibaserede læsestrategier for et barn, som er eller skal i gang med at bruge læse- og skriveteknologi (LST). Opgaver og tekster kan selvfølgelig bruges direkte, men kan også bruges som en stilladsering til, at du selv kan lave opgaver, som træner barnets brug af LST-strategier med tekster, som barnet selv vælger. Samtidig er målet med materialet at give ideer til, hvordan arbejdet med LST-strategier kan integreres i de opgaver med tekster, som barnet alligevel skal udføre i skolen.
Materialet består af tre dele:
Inspirationsmateriale til arbejdet med teknologibaserede læsestrategier - vejledning
Tekstsamling til arbejdet med LST-strategier
Opgavesamling til arbejdet med LST-strategier
Materialet bygger blandt andet på Signe Elmstrøms strategikort, som du kan downloade her.
Materialet består af tre dele:
Inspirationsmateriale til arbejdet med teknologibaserede læsestrategier - vejledning
Tekstsamling til arbejdet med LST-strategier
Opgavesamling til arbejdet med LST-strategier
Materialet bygger blandt andet på Signe Elmstrøms strategikort, som du kan downloade her.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2022 |
Udgiver | Nationalt Videncenter for Læsning |
Status | Udgivet - 2022 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Læring, pædagogik og undervisning
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Læsesucces for ordblinde børn – et tværfagligt samarbejde om ordblinde børns læseudvikling
Engmose, S. F. (Projektdeltager), Svendsen, H. (Projektleder), Laursen, M. S. (Projektdeltager), Bonderup, H. (Projektdeltager), Elmstrøm, S. (Projektdeltager), Buch, B. (Projektdeltager), Christiansen, C. (Projektdeltager), Mortensen, P. (Projektdeltager), Heiden, T. R. (Projektdeltager), Olesen, M. I. K. (Projektdeltager), Bruun, M. N. (Projektleder), Rønberg, L. (Projektdeltager) & Brok, L. S. (Projektdeltager)
10/12/19 → 01/12/22
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation