Abstract
Artiklen er baseret på et udviklingsprojekt, hvor der fokuseres på at belyse integrationen i Sygeplejerskeuddannelsen København.
Med afsæt i kvalitative interviews afdækkes de etniske danske og etniske studerendes egne oplevelser af faglig og kulturel integration og relation.
Resultatet af projektet indikerer, at (manglende) sproglige og sociokulturelle kompetencer kan udgøre en barriere for vellykket integration. Begge grupper af studerende angiver, at minimering af disse barrierer fordrer en undervisning præget af udtalt lærerstyring.
Med afsæt i kvalitative interviews afdækkes de etniske danske og etniske studerendes egne oplevelser af faglig og kulturel integration og relation.
Resultatet af projektet indikerer, at (manglende) sproglige og sociokulturelle kompetencer kan udgøre en barriere for vellykket integration. Begge grupper af studerende angiver, at minimering af disse barrierer fordrer en undervisning præget af udtalt lærerstyring.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 19. årgang |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 18-23 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - sep. 2008 |