Integration i sygeplejeskeuddannelsen - en pædagogisk udfordring

Kristian Madsen, Solveig Fjordside

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    Artiklen er baseret på et udviklingsprojekt, hvor der fokuseres på at belyse integrationen i Sygeplejerskeuddannelsen København.
    Med afsæt i kvalitative interviews afdækkes de etniske danske og etniske studerendes egne oplevelser af faglig og kulturel integration og relation.
    Resultatet af projektet indikerer, at (manglende) sproglige og sociokulturelle kompetencer kan udgøre en barriere for vellykket integration. Begge grupper af studerende angiver, at minimering af disse barrierer fordrer en undervisning præget af udtalt lærerstyring.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftUddannelsesnyt
    Vol/bind19. årgang
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)18-23
    Antal sider6
    ISSN1602-0162
    StatusUdgivet - sep. 2008

    Citationsformater