Intelligens og intelligenstestning i folkeskolen: teori og praksis i et historisk perspektiv

Carsten Bendixen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Intelligenstestningens og intelligensbegrebets betydning for afgørelser om specialpædagogiske tiltag i folkeskolen. Kapitlet gennemgår og analyserer, hvordan intelligenstestning og intelligensforståelse har udviklet sig igennem det 20. århundredes folkeskole og hvordan skolepsykologisk praksis har en central rolle i denne sammenhæng.
    OriginalsprogDansk
    TitelSpecialpædagogik : en grundbog
    RedaktørerJørgen Christensen, Brian Degn Mårtensson, Torben Pedersen
    Antal sider14
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Publikationsdato2011
    Udgave1.
    Sider172 - 185
    ISBN (Trykt)ISBN: 978-87-412-5423-4
    StatusUdgivet - 2011

    Emneord

    • specialpædagogik
    • Intelligens og intelligenstestning

    Citationsformater