Intelligenstest i folkeskolen og betydningen for, hvad det vil sige at være 'et barn'

Carsten Bendixen, Gerd Christensen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Emnet for bidraget er de måder, hvorpå testning af elevernes evner og intelligens igennem de seneste godt hundrede år har fået en placering i skolens praksis og herigennem bidraget til at definere hvad det vil sige at være 'et barn'.
    OriginalsprogDansk
    TitelTest og prøvelser : Oprindelse, udvikling, aktualitet
    RedaktørerKaren E. Andreasen, Mette Buchardt, Annette Rasmussen, Christian Ydesen
    Antal sider21
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagAalborg Universitetsforlag
    Publikationsdato1 okt. 2015
    Sider167-187
    ISBN (Trykt)978-87-7112-338-8
    StatusUdgivet - 1 okt. 2015
    NavnSerie om Lærings-, forandrings- og organisations­udviklingsprocesser / Series in Transformational Studies

    Emneord

    • folkeskolen

    Citationsformater