Intensive læringsforløb - et vitamintilskud for fagligt udsatte unge?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

De senere år er der opstået et behov for at tilgodese de fagligt udfordrede elever, som ikke kan imødekomme de mange krav til uddannelse. Det har skabt et større fokus på intensive læringsforløb, som forskning viser ser ud til at have en effekt og rykker eleverne fagligt og personligt. Det er derfor centralt at se på didaktikken og pædagogikken i de intensive forløb, idet de kan være et "vitamintilskud" for fagligt udsatte børn og unge uden at nødvendiggøre en større ressourcetilførsel
OriginalsprogDansk
Artikelnummer6
TidsskriftKvan
Vol/bind37
Udgave nummer109
Sider (fra-til)60-70
Antal sider11
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - 2017
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • folkeskolen
  • læring
  • specialundervisning
  • udsatte unge

Citationsformater