Interaktive assistenter i praksis

Simon Skov Fougt, Jeppe Bundsgaard

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

”Interaktive assistenter” er programmer der har til formål at støtte eleverne i at
løse en delopgave i et elevstyret arbejde gennem stilladsering af arbejdsprocesser og introduktion af relevante begreber og faglige metoder. En række nyere digitale læremidler benytter dem, og denne artikel præsenterer nogle empiriske understøttelser af at konceptet virker efter hensigten, og at de interaktive assistenter dermed er et eksempel på hvordan elevaktive undervisningsmetoders udfordring om manglende faglig fordybelse kan imødegås. Samtidig præsenteres en række forhold ligeledes med empirisk belæg som bør medtænkes i fremtidige didaktiske design.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæremiddeldidaktik
Udgave nummer7
Sider (fra-til)62-85
Antal sider25
ISSN1398-5388
StatusUdgivet - 2015
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • interaktive systemer

Citationsformater