Abstract
Rapporten afslutter et miniprojekt, der er gennemført i regi af CELM (Center for e-læring og medier). Arbejdet er påbegyndt i 2012 og afsluttet i 2013.
Empirien tager udgangspunkt i 15 interviews med deltagere og undervisere, som har deltaget aktivt i tre væsensforskellige webinarer afholdt i 2012. Endvidere er der inddraget såvel en række e-læringsteoretikere som et antal konsulenter, der har deres udgangspunkt i praksis.
Hypotesen for projektet er, at såfremt der i højere grad fokuseres på interaktivitet, vil det udover at øge deltagernes læring også fastholde deltagerne engagement. I den sammenhæng behandler rapporten emner som
refleksioner over anvendt teknologi, deltagerlæring, underviser- og facilitatorrollen, procesdesign samt interaktiv design og anvendelse af video og lyd. Afsluttende argumenteres der for, at der med udgangspunkt i målgruppens karakteristika kan opstilles tre ligeværdige aspekter, som er gensidigt afhængige. De tre områder relaterer sig til aktivitetens mål/læringsmål, procesdesign samt anvendt teknologi
Empirien tager udgangspunkt i 15 interviews med deltagere og undervisere, som har deltaget aktivt i tre væsensforskellige webinarer afholdt i 2012. Endvidere er der inddraget såvel en række e-læringsteoretikere som et antal konsulenter, der har deres udgangspunkt i praksis.
Hypotesen for projektet er, at såfremt der i højere grad fokuseres på interaktivitet, vil det udover at øge deltagernes læring også fastholde deltagerne engagement. I den sammenhæng behandler rapporten emner som
refleksioner over anvendt teknologi, deltagerlæring, underviser- og facilitatorrollen, procesdesign samt interaktiv design og anvendelse af video og lyd. Afsluttende argumenteres der for, at der med udgangspunkt i målgruppens karakteristika kan opstilles tre ligeværdige aspekter, som er gensidigt afhængige. De tre områder relaterer sig til aktivitetens mål/læringsmål, procesdesign samt anvendt teknologi
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | VIA hjemmeside |
---|---|
Antal sider | 18 |
Status | Udgivet - 1 aug. 2013 |
Emneord
- internetbaserede uddannelser