Interaktive webinarer: Interaktive webinarer

Lars Mønsted Nielsen

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    19 Downloads (Pure)

    Abstract

    Rapporten afslutter et miniprojekt, der er gennemført i regi af CELM (Center for e-læring og medier). Arbejdet er påbegyndt i 2012 og afsluttet i 2013.
    Empirien tager udgangspunkt i 15 interviews med deltagere og undervisere, som har deltaget aktivt i tre væsensforskellige webinarer afholdt i 2012. Endvidere er der inddraget såvel en række e-læringsteoretikere som et antal konsulenter, der har deres udgangspunkt i praksis.

    Hypotesen for projektet er, at såfremt der i højere grad fokuseres på interaktivitet, vil det udover at øge deltagernes læring også fastholde deltagerne engagement. I den sammenhæng behandler rapporten emner som
    refleksioner over anvendt teknologi, deltagerlæring, underviser- og facilitatorrollen, procesdesign samt interaktiv design og anvendelse af video og lyd. Afsluttende argumenteres der for, at der med udgangspunkt i målgruppens karakteristika kan opstilles tre ligeværdige aspekter, som er gensidigt afhængige. De tre områder relaterer sig til aktivitetens mål/læringsmål, procesdesign samt anvendt teknologi
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedVIA hjemmeside
    Antal sider18
    StatusUdgivet - 1 aug. 2013

    Emneord

    • internetbaserede uddannelser

    Citationsformater