Abstract
Centralt i min forskning i interkulturel kommunikation/interkulturalitet i
sprogfagene, med særligt fokus på franskfaget i grundskolen og
læreruddannelsen står begrebet ’den interkulturelle sprogbruger’ og den
kulturelle dimension i et dynamisk og transnationalt kultursyn (Gregersen, 2007,
2015).
Min forskning tager afsæt i forskning ved Michael Byram og Karen Risager (se
litteratureferencer), hvor jeg indsætter Byram’s 5 savoirs og begrebet ’the
intercultural speaker’ i en transnational kontekst med afsæt i et dynamisk
kultursyn.
sprogfagene, med særligt fokus på franskfaget i grundskolen og
læreruddannelsen står begrebet ’den interkulturelle sprogbruger’ og den
kulturelle dimension i et dynamisk og transnationalt kultursyn (Gregersen, 2007,
2015).
Min forskning tager afsæt i forskning ved Michael Byram og Karen Risager (se
litteratureferencer), hvor jeg indsætter Byram’s 5 savoirs og begrebet ’the
intercultural speaker’ i en transnational kontekst med afsæt i et dynamisk
kultursyn.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2017 |
Status | Udgivet - 2017 |
Begivenhed | The 6th NoFa-conference 2017: : Interplay between general and subject specific knowledge about teaching and learning in school and teacher education – perspectives and challenges. - University of Southern Denmark, Odense, Danmark Varighed: 29 maj 2017 → 31 maj 2017 Konferencens nummer: 6 |
Konference
Konference | The 6th NoFa-conference 2017 |
---|---|
Nummer | 6 |
Lokation | University of Southern Denmark |
Land/Område | Danmark |
By | Odense |
Periode | 29/05/17 → 31/05/17 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv