Interkulturalitet: et dynamisk felt indenfor fremmedsprogsdidaktik belyst i et forsknings- og undervisningspraksis perspektiv

Annette Søndergaard Gregersen, Ana Kanareva-Dimitrovska, Natialia Morollón Martí

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

Abstract

Centralt i min forskning i interkulturel kommunikation/interkulturalitet i
sprogfagene, med særligt fokus på franskfaget i grundskolen og
læreruddannelsen står begrebet ’den interkulturelle sprogbruger’ og den
kulturelle dimension i et dynamisk og transnationalt kultursyn (Gregersen, 2007,
2015).
Min forskning tager afsæt i forskning ved Michael Byram og Karen Risager (se
litteratureferencer), hvor jeg indsætter Byram’s 5 savoirs og begrebet ’the
intercultural speaker’ i en transnational kontekst med afsæt i et dynamisk
kultursyn.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2017
StatusUdgivet - 2017
BegivenhedThe 6th NoFa-conference 2017: : Interplay between general and subject specific knowledge about teaching and learning in school and teacher education – perspectives and challenges. - University of Southern Denmark, Odense, Danmark
Varighed: 29 maj 201731 maj 2017
Konferencens nummer: 6

Konference

KonferenceThe 6th NoFa-conference 2017
Nummer6
LokationUniversity of Southern Denmark
Land/OmrådeDanmark
ByOdense
Periode29/05/1731/05/17

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater