Interkulturalitet: et dynamisk felt indenfor fremmedsprogsdidaktik belyst i et forsknings- og undervisningspraksis perspektiv

Annette Søndergaard Gregersen, Ana Kanareva-Dimitrovska, Natialia Morollón Martí

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

    Abstract

    Centralt i min forskning i interkulturel kommunikation/interkulturalitet i
    sprogfagene, med særligt fokus på franskfaget i grundskolen og
    læreruddannelsen står begrebet ’den interkulturelle sprogbruger’ og den
    kulturelle dimension i et dynamisk og transnationalt kultursyn (Gregersen, 2007,
    2015).
    Min forskning tager afsæt i forskning ved Michael Byram og Karen Risager (se
    litteratureferencer), hvor jeg indsætter Byram’s 5 savoirs og begrebet ’the
    intercultural speaker’ i en transnational kontekst med afsæt i et dynamisk
    kultursyn.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato2017
    StatusUdgivet - 2017
    BegivenhedThe 6th NoFa-conference 2017: : Interplay between general and subject specific knowledge about teaching and learning in school and teacher education – perspectives and challenges. - University of Southern Denmark, Odense, Danmark
    Varighed: 29 maj 201731 maj 2017
    Konferencens nummer: 6

    Konference

    KonferenceThe 6th NoFa-conference 2017
    Nummer6
    LokationUniversity of Southern Denmark
    LandDanmark
    ByOdense
    Periode29/05/1731/05/17

    Emneord

    • Uddannelse, professioner og erhverv

    Citationsformater