TY - BOOK
T1 - Intern kommunikation under forandring
AU - Aggerholm, Helle
AU - Asmuss, Birte
AU - Ditlevsen, Marianne Grove
AU - Frandsen, Finn
AU - Johansen, Winni
AU - Kastberg, Peter
AU - Nielsen, Anne Ellerup
AU - Thomsen, Christa
PY - 2009
Y1 - 2009
N2 - Intern kommunikation under forandring giver en teoretisk og praktisk indføring i de tekster, genrer og kommunikationsformer, som den interne kommunikation i private og offentlige virksomheder eller organisationer typisk omfatter. Dertil kommer en indføring i opfattelser af kommunikation, organisation og ledelse, som er relevante for arbejdet med den interne kommunikation.Bogen beskæftiger sig med intern kommunikation i bred forstand, dvs. med tekster og genrer, der ikke kun produceres af kommunikationsafdelingen, men også af ledelse, medarbejdere og HR-afdeling. Blandt bogens emner kan nævnes: mission og vision statements, kommunikationspolitik, kommunikationsplanlægning, linjekommunikation, personalebladet, intranettet, årsrapporten og kommunikation i forbindelse med rekruttering, medarbejderudvikling og afskedigelse.Bogen henvender sig til kommunikationsstuderende på BA- og kandidatniveau, men kan læses med stort udbytte af alle, der arbejder med eller interesserer sig for, hvordan organisationer kommunikerer med sig selv, og hvordan den interne kommunikation forandrer sig. Bogen udfylder et hul i den danske faglitteratur om strategisk kommunikation, hvor der i mange år har manglet en større, forskningsbaseret indføring i intern kommunikation.
AB - Intern kommunikation under forandring giver en teoretisk og praktisk indføring i de tekster, genrer og kommunikationsformer, som den interne kommunikation i private og offentlige virksomheder eller organisationer typisk omfatter. Dertil kommer en indføring i opfattelser af kommunikation, organisation og ledelse, som er relevante for arbejdet med den interne kommunikation.Bogen beskæftiger sig med intern kommunikation i bred forstand, dvs. med tekster og genrer, der ikke kun produceres af kommunikationsafdelingen, men også af ledelse, medarbejdere og HR-afdeling. Blandt bogens emner kan nævnes: mission og vision statements, kommunikationspolitik, kommunikationsplanlægning, linjekommunikation, personalebladet, intranettet, årsrapporten og kommunikation i forbindelse med rekruttering, medarbejderudvikling og afskedigelse.Bogen henvender sig til kommunikationsstuderende på BA- og kandidatniveau, men kan læses med stort udbytte af alle, der arbejder med eller interesserer sig for, hvordan organisationer kommunikerer med sig selv, og hvordan den interne kommunikation forandrer sig. Bogen udfylder et hul i den danske faglitteratur om strategisk kommunikation, hvor der i mange år har manglet en større, forskningsbaseret indføring i intern kommunikation.
KW - Medier, kommunikation og sprog
M3 - Bog
SN - 9788759311776
T3 - Den kommunikerende organisation
BT - Intern kommunikation under forandring
PB - Samfundslitteratur
CY - København
ER -