Internationale tværfaglige fællesskaber i undervisningen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Gennem udviklingsarbejde på UCN læreruddannelsen, Aalborg, i samarbejde med Howest UC, Belgien, Høgskolen i Østfold, Norge, samt University of Northampton, England, er der indhentet erfaringer med muligheder og udfordringer i en undervisning hvor der i grundskolen indgår samarbejde mellem elever på tværs af landegrænser.Når elever er afhængige af resultater fra et andet land for selv at kunne komme videre med deres eget projekt, bliver der opmærksomhed på hvad deres samarbejdspartnere arbejder med, og dermed mulighed for at skabe den læring som er den ekstra dimension i et internationalt projekt
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA
Udgave nummer4
Sider (fra-til)110-119
Antal sider10
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 1 dec. 2018

Emneord

  • praksisfællesskab
  • internationalt samarbejde

Citationsformater