Internationalisering som en integreret del af uddannelse

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

    Abstract

    Oplægget sætter fokus på, hvordan det internationale er og kan blive en sammenhængende del af vores uddannelser. Vi vil diskutere udfordringer og muligheder, som vil blive eksemplificeret med cases fra læreruddannelsen i både et ude- og hjemmeperspektiv.
    Præsentation af dels de politiske og kontekstuelle rammer for internationalisering og dels muligheder for at arbejde med internationalisering som en integreret del af læreruddannelsen.
    Drømmescenariet er, at det for at blive en god nok lærer i et kulturelt sammensat klasserum implicerer, at den studerende:
    Har viden om kultur, identitet, (interkulturel) pædagogik og medborgerskab (både lokalt og globalt). Har et handlerepetoire at trække på i det differentierede klasserum Udvikler kulturel sensitivitet i løbet af sin studietid
    Hellere pro-aktiv end reaktion-nær Tør at være fejlmodig.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato2017
    StatusUdgivet - 2017
    BegivenhedKulturmøder i undervisningen - Metropol Tagensvej 86, 2200, København, Danmark
    Varighed: 28 sep. 201728 sep. 2017

    Konference

    KonferenceKulturmøder i undervisningen
    LokationMetropol Tagensvej 86, 2200
    Land/OmrådeDanmark
    ByKøbenhavn
    Periode28/09/1728/09/17

    Citationsformater