Projekter pr. år
Abstract
Denne rapport diskuterer den politiske deltagelse online i forbindelse med valgkampen i 2015. Vi sætter 2015 - valget i et historisk perspektiv i forhold til tidligere valg. Vi diskuterer mediebrug i valgkampen, generelt og med særligt henblik på internettet. Vi analyserer politisk deltagelse i valgkampen med vægt på online aktiviteter, og med et særligt fokus på sociale medier. Vi berører også befolkningens holdninger til nettet i forhold til andre medier og dets betydning for valgkampe. Endelig diskuterer vi intern og ekstern efficancy i forhold til nettet, dvs. befolkningens oplevelser af effekter i forhold til demokratisk læring og uddannelse og effekten på den politiske dagsorden som sådan
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Danske Medier |
Antal sider | 22 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7393-784-6 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- digitale medier
- internet
- sociale medier
- valgkamp
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Internettet i Folketingsvalget 2015
Jensen, J. L. (Projektleder), Klastrup, L. (Projektdeltager) & Hoff, J. (Projektdeltager)
01/03/15 → 31/08/16
Projekter: Projekt › Forskning